טיול לאוזבקיסטן – מדוע משתלם לבקר במדינה

עד סוף שנות השמונים, תחילת שנות התשעים, כידוע, עמד מסך ברזל בין מי שאז נקראה ברית המועצות לבין אירופה, כולל תיירים ישראלים אשר חלמו לבקר באחת הפדרציות שהרכיבו את המדינה. עם נפילת הגוש הקומוניסטי, לפני יותר משלושים שנה, יכלו תיירים ישראלים לבקר בכל אחת מהפדרציות שהפכו בינתיים למדינות עצמאיות.

אחת מאותן פדרציות שהפכו למדינה ומושכות אליהן לא מעט תיירים ואנשי עסקים ישראלים, היא אוזבקיסטן. מדובר על מדינה שנמצאת במרכז אסיה, גובלת עם טג'יקיסטן, קירגיסטן וטורקמניסטן. הייחודיות שלה, לפחות ביחס לישראל, זה שמרבית התושבים עם מוסלמים. עם זאת, היא מקיימת קשרים ענפים עם מדינת ישראל ותיירים ישראלים תמיד יכולים לבקר בה ללא חשש.

צריך לומר, טיול לאוזבקיסטן הוא דבר לא פשוט מהיבטים שונים, אך עבור לא מעט ישראלים מדובר על טיול שורשים. שכן הרבה מאוד עולים מברית המועצות הגיעו מאזור זה, וכן במדינה שכנה בעבר קהילה בוכרית ואשכנזית ענפה, שעם השנים עברה להתגורר במקומות אחרים וכן עלתה לארץ.

 

איך עושים טיול לאוזבקיסטן

כל מי שמעוניין לערוך טיול לאוזבקיסטן יכול למצוא דרכים שונות לעשות זאת.

ראשית, הוא יכול כמובן לתכנן טיול בעצמו ואז לבצע אותו באופן עצמאי מבלי להיעזר בגורמים חיצוניים. מדובר בעניין לא פשוט, מאחר ובאופן יחסי אין הרבה מקורות מידע, אך עם זאת אפשר למצוא דרכים לדעת איפה חשוב לטייל, איפה אפשר למצוא בתי מלון, חברות השכרת רכב, תחבורה ציבורית או כל דבר.  חשוב לציין, ישנן טיסות ישירות מספר פעמים שבוע מתל אביב לעיר הבירה טשקנט.

שנית, אפשר למצוא חברות שונות המארגנות טיולים מאורגנים למדינה, בחלק מהמקרים הטיול משלב בתוכו גם מדינות אחרות שגובלות עם אוזבקיסטן או לחילופים, כאלה שנמצאות בצד השני של הים הכספי, כמו למשל אזרבייג'אן או ארמניה.

שלישית, אנחנו יכולים למצוא חברות שיספקו לנו עזרה וכלים לתכנן טיול אותו נערוך באופן עצמאי. מדובר על אנשי מקצוע שיכולים לתכנן עבורנו טיול במדינה על פי מסלול שכולל את כל האתרים החשובים, כולל הזמנת חדרים בבתי מלון, טיסות, וכל מה שנדרש על מנת לערוך טיול במקום.

 

מה חשוב לדעת על טיול לאוזבקיסטן

לדעת רבים, אוזבקיסטן היא אחת המדינות הכי מעניינות ומיוחדות אשר השתייכו בעבר לברית המועצות וקיבלו עצמאות מאז. מדובר על מדינה השוכנת, כאמור, במרכז אסיה, היא נמצאת על דרך המשי הידועה, משלבת בתוכה הרבה מאוד אתרים היסטוריים, נופים מרהיבים, אפשר למצוא בה מגוון רחב של שווקים, מבנים עם ארכיטקטורה יוצאת דופן, אוכל טעים ואנשים מיוחדים.

מומלץ מאוד להגיע למדינה באביב או בסתיו, אז מזג אוויר הוא חמים ונעים, רצוי מאוד לשהות בה מספר ימים בשביל שיהיה אפשר ליהנות מכל מה שהיא מציעה, וכן לא להסתפק רק בביקור בערים הגדולות אלא לצאת מהן אל הכפרים הקטנים מסביב.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

שעוות קוקוס
בלוג
USER

מהפכה בעיצוב הבית: שימושים יצירתיים בשעוות קוקוס לנרות וכלים

בעודנו מבקשים להחדיר חום ואופי לחללי המגורים שלנו, אלמנט אחד פורש את היוקרה שלו בדממה – הזוהר העדין של נר. אבל מעבר לריקוד האור המהבהב מסתתרת אבולוציה, תנועה שמעדיפה לא רק אסתטיקה אלא גם קיימות. דמיינו נר שמכבד גם מסורת וגם חידוש, נר שמקורו במתנות הנדיבות של הטבע. אנחנו מקלפים בחזרה את השכבות על העולם המפתה של שעוות הקוקוס – אוצר בלום עבור חובבי עיצוב בית ידידותי לסביבה ומחפשי ריח כאחד. למרות שהיא רחוקה מהמסלול המוכר של סויה ופרפין, שעוות הקוקוס מגיעה עם הבטחות לכוויה נקייה יותר, פרופיל ריח מעודן וקרבה למשאבי כדור הארץ שלנו.

קר עוד
טיול אוהלים
טיולים בארץ
USER

יוצאים לטיול אוהלים? רשימת ציוד שחובה לקחת לטיול אוהלים בלתי נשכח

שק שינה איכותי הוא פריט חובה לטיול אוהלים. בחרו בשק שינה המתאים לאקלים ולעונה בה תעשו קמפינג. חפשו תיק שמספק מספיק בידוד וקל משקל לאריזה קלה. זכרו לבדוק את מזג האוויר לפני הטיול במיוחד כשמדובר בטיול במדבר או בהרים.

קר עוד